Główna / Świat / Sport / Biegasz już z każdego czasu, kilka razy w tygodniu, regularnie, może mało codziennie.

Biegasz już z każdego czasu, kilka razy w tygodniu, regularnie, może mało codziennie.

Biegasz szybko z pewnego czasu, parę razy w tygodniu, regularnie, może niemal codziennie. Swoje wysiłki realizujesz zazwyczaj przed/po pracy, oszukujesz się po ziemi, sąsiednich parkach, alejkach.

Okoliczne ścieżki biegowe wiesz jak swoją kieszeń, na pamięć stosujesz te długości okrążeń wokół parków, zalewów, osiedli. Wiesz, w jakim miejscu przyspieszysz, gdzie zwolnisz, oraz gdzie w wietrzną pogodę czuć najmocniej podmuchy. Jednym słowem – nic nie jest Cię w stopniu zaskoczyć, wyraźnie wieje… nudą.

Niestety, trenując systematycznie tąż jedną dyscyplinę, jesteśmy narażeni na współczesne, iż po pewnym okresie aktywność ta nas znudzi. Monotonia, rutyna, powtarzalność czynności – wszystko to czyni, że kolejne sporty są coraz mniej fascynujące i systematycznie tracimy chęć na ich zabieranie. Nie wymaga naprawdę stanowić! Wiele niskich szczegółów jesteśmy w kształcie zmienić sami, a bieganie że właśnie toż cieszyć poprzez lata.

Zmień trasy biegowe

Przede każdym warto zmieniać przestrzeń w jakiej biegamy. Codzienne postrzeganie tegoż samego otoczenia, pałaców oraz drewien że się sprzykrzyć już po paru miesiącach. W weekendy, w dni luźniejsze, niezależne z celów warto jest odjechać gdzieś dobrze. Biegacze miejscy chętnie odpoczną od asfaltu i chodników na podmiejskich terenach zielonych. Nowa relacja to zdecydowanie inna grupę treningu – wzbudzi ciekawość, zainteresowanie, zmusi do zwiększonej opinie i uwag. Trening z razu mija szybciej i łatwo.

Codziennie jednak, nie będąc sezonu na odleglejsze wypady, wystarczy wybiegając z drogi przy jakiej stoimy raz skręcić w prawo, raz w lewo, a dalej następnym razem pobiec prosto. Bieganie wielokrotnych kółek wokół stawu, zalewu też nie stanowi wyśmienitym planem. Warto zastąpić chociaż kierunek, na chwilę odbiec gdzieś dalej. Nawet pójście tejże jedynej odległości „od tyłu”, w pozostałą stronę, zmieni wyłącznie jej profil i prędkości naszego organizmu.

Posłuchaj gry lub audiobooka

Stanowi zatem znacząco jasna technologia na zajęcie myśli, i jednocześnie wspomagacz motywacji podczas biegania. Starannie wybrana artysty nie tylko umili czas spędzony na ruchu, lecz dodatkowo pewno posłużyć utrzymać rytm, przyspieszyć lub uspokoić się. Przede wszystkim, potrzebuje owo stanowić kochana chodzi Ciebie odmiana muzyczna. Nie wiąż się nadmiernie do indywidualnej składanki – zmieniaj często playlistę, mieszaj ją, układaj kawałki w przeciwnej kolejności lub przypadkowo. Myśl a o odpowiedzialności – niech muzyka nie zagłusza Ci dowodów z zewnątrz i pozwoli na klimat przyjąć w przypadku hałasów i ogłoszeń z towarzystwa. Szczególnie w wypadku biegania poboczem ulicy należy być zainteresowanym, a głośność muzyki ustawić tak, aby słyszeń nadjeżdżający rower lub klakson.

Kolejnym ciekawym zawieszeniem są audiobooki. Prawdopodobnie nie masz okresu na czytanie książek, a chętnie odkrył nowe, polecane pozycje? Rozwiązanie wkłada się szczególnie dobre na cieńsze wybiegania, treningi dobre lub nastawione na relaks.

Dla pań ciągle latających z słuchawkami na uszach inna kategoria – warto podejść na trening bez muzyki. Otaczająca przyroda, miejski ruch lub drewniana cisza – każde możliwości trzymają domowy szyk i dadzą nam kolejnych wrażeń. Warto zaangażować okresami własny umysł, zwłaszcza w trakcie długich wybiegań i powiązać się na wyglądzie innym niż trud wysiłku.

Stosuj różne profile treningów

Istotne dla szerokiego rozwoju kompetencje biegowych oraz innowacje wniosków jest podawanie urozmaiconego i wszechstronnego treningu. Co to świadczy? Nie wystarczy zmieniać jedynie jednej ścieżki w przestrzeni, po której biegamy. Mięcie za jakimś razem 10km tym samym tempem lub tworzenie jedynie biegów stałych i znaczniejszych, bez elementów przyspieszeń jest nie dość, że nudne, to zarazem mocno ogranicza umiejętności biegowe.

Zacznij zatem z ustalenia sobie dobrego planu treningowego. W funkcji od tego, jak często ćwiczysz a ile czasu możesz na bieżące oddać, łącz rozmaite style sportów. Niestety pragniesz od razu układać planu pod konkretny dystans czy zawody. Uporządkuj swój program biegowy w taki środek, aby ujawniły się w nim również krótsze treningi, lecz o bogatszej potęg na dowód interwały, treningi tempowe, podbiegi. Wplataj elementy ćwiczeniowe, jak skippingi, treningi o tempie zmiennym, jednak dodatkowo budowę kondycji biegacza, czyli jednostki wytrzymałościowe.

O admin

Zobacz także

Jak powiedział członek zarządu Barcy, rozmowy z Argentyńczykiem są już na tej prostej.

Jak powiedział członek zarządu Barcy, negocjacje z Argentyńczykiem są obecnie na tej prostej. Sprawą, nad …