Główna / Bez kategorii / Wpływ aktywności ruchowej dla seniorów

Wpływ aktywności ruchowej dla seniorów

bieganie Rodzaje treningów zalecanych podczas książce z kobietami starymi.
Trening siłowy – według wieloletnich doświadczeń i analiz, spowalnia proces utraty wagi i szybkości mięśni, i u kobiet starych. Podawany jest zarówno jako składowa rehabilitacji pacjentów i element pomagający utrzymać wysoką sprawność zdrowych osób. Jednak w Polsce jest również proponowanym rodzajem treningu dla osób w podeszłym wieku, na świecie bawi się wielką popularnością. Zauważono, że zapewnia seniorom wiele zalety. Liczne doniesienia mówią, że nawet jeden dzień treningu siłowego w tygodniu przynosi pozytywne rezultaty. Poprawia jakość chodu, usprawnia wchodzenie po schodach, niweluje trudności z utrzymaniem równowagi, podnoszeniem cięższych przedmiotów.
je trudności z prowadzeniem równowagi, podnoszeniem cięższych przedmiotów. W przypadku osób starszych trzeba zachować dużą uwagę. Poleca się przeprowadzenie badań lekarskich, obserwowanie, monitorowanie i rozwijanie siły i sztuki ćwiczeń. Badacze podkreślają znaczenie takiej metody treningu dla zwolnienia tempa spadku grupy i masy mięśni. Jednocześnie zaznaczają, iż nie powstrzyma on zachodzących wraz z wiekiem procesów utraty siły i wartości mięśniowej . Uwagę tę potwierdzają rekordowe wyniki zawodników w wersjach masters (skos w dal i kurs na dystansie 100m). Porównanie z zawodnikami z mniejszych kategorii, pokazuje wyraźny spadek siły i grupy mięśni kończyn dolnych w tempie około 7-10% na dekadę.
Trening wytrzymałościowy – według piśmiennictwa jest polecany niezależnie od wieku. W natychmiastowym tempie przynosi widoczną poprawę kondycji, i u kobiet starszych. W częstych badaniach zaobserwowano, że minimalizuje ryzyko wystąpienia wielu chorób cywilizacyjnych. Przede wszelkim chorób połączonych z systemem latania i metabolicznych, szczególnie cukrzycy typu II. Specjaliści zauważyli, że jeszcze korzystnie oddziałuje na kształt psychiczny trenujących. Wzrasta samoocena, ogranicza się poziom lęku, układają się zdolności poznawcze. Dokonuje się, iż traktuje więc układ z poprawą perfuzji środka w porządku wysiłku wytrzymałościowego. Intensywność wysiłku fizycznego podczas treningu wytrzymałościowego nie powinna przekroczyć progu mleczanowego, zwanego też progiem anaerobowym lub progiem przemian beztlenowych, im istnieje on wyższy tym formę większa. Próg tlenowy, zwany też aerobowym, jest wielkością obciążenia treningowego przy którego źródłem energii do wykonania wysiłku finansowego są prawie wyłącznie procesy metaboliczne. Jak wskazuje literatura, próg tlenowy występuje wtedy, gdy obciążenie wysiłkowe kryje się między 40-50% a 60% max. U głów w dalszym wieku zaobserwowano wyraźne zmniejszenie zarówno progu mleczanowego jak i max. Tworzy się toż ze zmniejszeniem wraz z wiekiem zdolności systemu do wysiłków długotrwałych. Orientacyjnie, maksymalna wielkość tętna w terminie wysiłku, dla 65 letniego mężczyzny, to 162 wpadnięcia na minutę. Kolejną formą używaną do oceny „ciężkości” pocie jest skala odczuwania ciężkości pracy według Borga. Metoda obecna stanowi zależna, to kobieta ćwicząca sama ocenia natężenie odczuwanego wysiłku. Zaobserwowano, że kilka tygodni regularnego treningu areobowego o stałej mocy daje widoczne korzyści. Dostosowuje się stabilność metaboliczna mięśni, zmniejszenie skurczów serca w kłopotu o danej mocy, podwyższenie granicy bycia bólu. Kolejne tygodnie codziennej pracy areobowej powodują poprawę progu mleczanowego, wzrost siły fizycznej i wielkości mięśni. Jak dają autorzy, trening wytrzymałości to minimum 30 minut ćwiczeń o średniej intensywności. Do obecnego okresu można wliczyć rozgrzewkę i fazę uspokojenia jeśli są charakter ćwiczeń wytrzymałościowych. Nie chodzi tu wliczać ćwiczeń siłowych, rozwijających i koordynacyjno-równoważnych. Aby trening cardio był zdolny, aby wywołał trwałe zmiany fizjologiczne ustroju potrzebna jest zgodna kondycja i ilość włożonej pracy. Zbyt mała intensywność wysiłku, nawet przy wydłużonym okresie bycia, nie jest gruntownym i silnym bodźcem.

Sponzorovaný odkaz: přírodní steroidy

O admin

Zobacz także

Witamina D3, K2 czyli dwa pojedynczym?

Okres jesieni oraz zimy to przebieg gdyby istniejemy zbudowani w węższym stanie na zadanie witaminy …